ثبت نام

معرفی آزمون ALES

معرفی آزمون ALES
  • مدیر سایت
  • 1401/01/17
معرفی آزمون ALES

می توان گفت آزمون ALES بومی شده آزمون GRE و GMAT در کشور ترکیه است. این آزمون راهی برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه در مقاطع فوق لیسانس، دکترا و بالاتر است. برای پذیرش تحصیلات تکمیلی در ترکیه، شرکت در آزمون ALES و کسب نمره قابل قبول در آن الزامی است. بنابراین می‌توان گفت آزمون آلس مسیری هموار برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه محسوب می شود.

آزمون ALES  مخفف کلمه Akademik personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı است که آزمونی برای ارزیابی تحصیلی دانشجویان فارغ‌التحصیل از مقاطع تکمیلی می باشد. این آزمون در ترکیه و با همکاری سازمان آموزش عالی و سازمان گزینش و جایگزینی دانشجویان این کشور برگزار می‌شود. آزمون آلس اصلی‌ترین آزمون ارزیابی برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، دکترا و بالاتر در دانشگاه‌های ترکیه است. بعلاوه، افرادی که قصد شرکت در دوره‌های تخصصی ترکیه را دارند هم باید از سد این آزمون عبور کنند.

آزمون ALES هر ساله ۴ بار در کشور ترکیه برگزار می‌شود، که 2 بار آن بصورت اینترنتی و2 بار آن بصورت کاغذی می‌باشد. تمامی سؤالات این آزمون به زبان ترکی استانبولی است. افرادی که با این زبان آشنا نیستند، می‌توانند با دوره‌ها و آزمون تومر (TÖMER) این زبان را یاد بگیرند.

آزمون ALES دارای ۲ بخش اصلی است:

·         بخش محاسباتی یا Sayısal:

این بخش قدرت فکری شما را ارزیابی می کند. بخش محاسبات آلس روی هم رفته ۱۰۰ سوال دارد و به دو زیربخش تقسیم می‌شود. مجموع سؤالات هر کدام از زیربخش‌ها ۵۰ عدد است. سؤالات محاسباتی آلس در زمینه ریاضیات، هندسه و هوش است.

·         بخش زبان یا Sözel:

این بخش مهارت‌های کلامی و منطقی شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و دو زیربخش دارد. مجموع سؤالات بخش زبان ۱۰۰ سوال است. از این تعداد، به هر کدام از زیربخش‌ها ۵۰ سوال می‌رسد.

مجموع سؤالات آزمون ALES برابر با ۲۰۰ عدد و مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها ۱۸۰ دقیقه (۳ ساعت) می‌باشد.

دیدگاه خود را بنویسید